fredag 10. april 2015

Bryllup 2015


Hei dere !

Veldig lenge siden jeg tok meg tid til å skrive litt om hva som skjer på Opstad om dagene.

Ja nå går det mot travle måneder hvor vi vil feire kjærligheten til hele 10 brudepar, i tillegg til mange konfirmasjoner, og forberedelsene til ny sesong er i full gang.



Et av våre brudepar i fjor, en fantastisk fin dag !

Hovedhuset er vasket helt ned, gulv malt, og alle skap og skuffer endevendt, for her er det ingenting som skal overlates til tilfeldighetene nei.




Gardsfrua selv har litt behov for fornyelse og liker godt å ommøblere, og selvsagt har jeg da ikke hatt nye ideer for rommene i huset.

Fru Figur selv er ganske så pertentlig og har blant venner en noe overutviklet sans for å ha det ryddig og fint rundt seg, og hei, ingenting galt med det vel ?

Ser nå ihvertfall ut til at våre gjester sette denne "manien" høyt, og kanskje litt av min væremåte også hahahahah......

En kommer lang på Hedmarken ved å by litt på humor og le av egen person.

Nå er kjøkkenet skurt helt ned, alle skuffer og skap er vasket med salmiakk og klorin, i en herlig miks, her skal det ikke være noe å utsette på hygiene.

I fjøset har vi holdt på med forbedringer og malt, skiftet bordplanker, satt opp dører, og det blir så fint.



Det er jo slike perioder hvor sesongen ikke er riktig i gang ennå, og hvor snøen smelter og fuglene kvitrer, sola varmer en får en helt utrolig aktivitet og energiboost.

Lena i full fart, ja da kan det være greit for min kjære Matthias og ha spist en god frokost først, og ha rett innstilling til fremdrift, her går det unna i svingene.

Gleden er stor nå som gresset har begynt å titte frem igjen, litt sjenert for sola ennå tror jeg.



Men Frøken Vår er kommet nå for å bli, og det er gode tider på en gammel gård det.

Slitsomt om vinteren med all veden som skal lages, bæres og tennes, og om sommeren er alt dette glemt, da er det bare å jobbe hardt, og sørge for at alle bryllup blir like fine, brudeparene glade, og noen timer i hengekøya tillates.

Vi har jo blitt Vangs bryllupsgård nå, og det kun bryllup vi arrangerer her i sommermånedene.

Som en grunder er man alltid på jakt etter nye muligheter, og dette er akkurat det vi nå holder på med.

Fra høsten vil vi være i full sving med nytt firma, og tilby bryllup i mai, juni og august på Opstad Gjestegård.

Gleden er jo den, å kunne leve av gjestegården, og ha noe annet å gjøre i tillegg, for ny inspirasjon.

Og da måtte jeg ha nytt kontor fant jeg ut, for det blir utolig mange timer foran pcen til tider.

Her er mitt nye rom, er veldig fornøyd, og storkoser meg.





Med fryseren full av indrefilet, nyladede batteriet, jeg var 1 uke i Spania på husmorferie helt alene i februar, luksus.........må gjentas tror jeg, og med en stor gjeng flinke servitører og kokker på laget vil denne sesongen her nok bli vår aller beste i vår snart 3 årige drift.

Det gledes stort over bookinger, og vi har 2 ledige helger nester igjen for nå, og DET er virkelig en varmende følelse, blir nesten litt rørt faktisk.



Dere brudepar, jeg vil virkelig stå på for å gi dere en flott dag, med glade minner og denne sangen som skal flyte i en fin melodi gjennom hele dagen og kvelden.


Klem fra Lenamor med guttaboysa mine i full fart, bildet er ikke tatt i bilfart da !



Vil dere vite mer om vårt tilbud for bryllupsfeiringer på gården, les gjerne mer på vår hjemmeside www.opstadgjestegard.no da vel.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar