fredag 26. september 2014

Forandring fryder !


Å drive gjestegård er jo en konstant læringsprosess, og det å vite hva som faktisk er et reelt behov for at våre gjester skal ha en optimal opplevelse mens de her på gården er spennende.

Igår fikk jeg hjelp til å gjøre om på hele 4 rom i hovedhuset vårt.

Og her er litt av resultatet !



Kinastuen har vært et barnerom fra gammelt av, så ble det soverom til våre gjester, stue og nå er det blitt spisestue med plass til 10-12 gjester.

Nå tror jeg at rommet er rett møblert, jeg skal bare bo meg litt inn med bøker i skapet, og litt annet.

Her vil det bli en fantastisk atmosfære og jeg gleder meg til å dekke på med dekketøy, blomster og tenne kandelabrene fremover.


I blåstuen i 1. etasje har det vært opprinnelig vært kontor, så ble det spisestue, stue og nå er det en slags stue for inntil 10 gjester, og fra sommeren er det mulig å sitte på terrassen utenfor også.




Dette rommet er det første gjestene kommer inn i fra entreen og jeg håper de liker atmosfæren like mye som meg.




I gamlestuen i 1. etasje var det stue også fra gammelt av, og vi har faktisk mange av møblene som stod i dette rommet her ennå.

Vi har hatt spisestue her, kombinert spisestue og stue, men nå har jeg valgt å bare ha en stue med 3 store salonger og plass til 20 gjester.

Her vil jeg fremover ha mange kvelder med venninnegjenger og mitt gårds SPA tilbud og servering av mat og drikke, med fokus på ro, kos, prat, behandlinger, ulltøfler og pledd,

Kanskje blir det noen glass rødvin også ?



Jeg ELSKER denne grønne velursofaen med løveføtter som jeg har kjøpt på finn.no for bare kr 300,-
Takk til Barbro :)

Og den er tung som bare rakkeren !



Inngangspartiet skrev jeg jo om i går, og for en koselig stemning det gir på kveldene med utelyset
og lyktene, man får bare lyst til å sette seg ned og nyte roen.




Jeg elsker å ommøblere, hva med deg ?

Og snart skal huset både lukte og være pyntet med julepynt, jeg gleder meg allerede.

Veien blir jo til mens man går !

2 kommentarer:

  1. Dette ble fint Lena! Og du har jo så utrolig mange fine møbler å ommøblere med også da! :D

    Har kjøpt inn en del møbler denne uka jeg å, kommer litt blogging om det etterhvert.. ;)

    Og nå er det jo STORE planer på gang her, gleder meg veldig til å komme i gang for fullt :)

    SvarSlett
  2. Takk for det :) ja det er jo litt å velge i her i huset :) så med blomster og puter og litt annet blir det så koselig.
    Spennende å høre mer om hva som skjer hos deg da etter hvert, hilsen lena

    SvarSlett