onsdag 18. desember 2013

Julepynting og maling som gikk litt lengre enn planlagt !

Å pynte til jul er vel noe vi damer liker ganske godt ikke sant ? jeg kan i hvert fall kvittere med STORE BOKSTAVER på at jeg liker det hahahahaha.................

Og sakte men sikkert, så blir lasset med julepynt bare større og større fra år til år, satans flinke julepynt lagere og designere som finne på så mange flotte nye ting HVERT ENESTE ÅR !!!!!!!

I år har det blitt nytt juletre, falskt som bare det, men et veldig vakkert et da, det har blitt nye puter, pledd, pynt, og blomster selvsagt, musikk ? nei, i alle dager, det er ikke noe ny julemusikk på Ipoden  !!!!!!! det må sjekkes opp hahahahahaha.

Men jeg har hatt skrekkelig lyst til å male kjøkkengulvet vårt en gooooooooood stund nå, og i går tirsdag 17.12.13 kl 09.12 bare bestemte jeg meg etter å ha støvsugd gulvet for at nei Lena, ja jeg snakker til meg selv slik iblandt ;) at skal vi ikke bare sette i gang da, juleferien er ferdig hahahahaah 2 timers ferie hihihihihih.

Så jeg bar benkene, og et skrekkelig stort kjøkkenbord ut i stua, aner egentlig ikke hvordan det gikk seg til, for da jeg satte det tilbake i dag og da gikk det IKKE så lett !

Kanskje migrenen hadde skylden ? blir liksom ikke så veldig poppay the sailor woman da ;) sterk altså ;)
Men det gikk seg til, etter å ha klemt fingrene, og tærne på en bordplate som sikkert veide 76 1/2 kilo :)
Men jeg gir meg ikke for bare svarte jeg da ;)

Har er et bilde av det "fine" gulvet FØR !











Her er et mens jeg grunner !











Her har jeg malt 1 strøk !














Og her har jeg malt 2 strøk !


Og voila, FERDIG PYNTET IGJEN TIL MERRY MERRY CHRISTMAS :)

Nå får lang gangen vår samme behandling, for dette ble fint, og det er jo rett og slett veldig mye enklere å holde rent, på et gulv som er glatt enn ett som er ubehandlet da :)
Ferdig grunnet i dag, og i morgen er den ferdig malt 2 strøk.

Så blir det toalettet som får en runde også, hvorfor stoppe nå ????

Malte også flisene på peisen i samme som gulvet, og det ble jo en helt ny peis jo :)



Tenker stuegulvet i finstua får samme opplegg jeg, kanskje bare en annen farge :)

Det blir senere denne uke ????? neida, bare tuller......

Nå går det mye i salg av gavekort for ansiktsbehandlinger, massasjer og varme hender som ivrer etter å heele litt :)





Og så må jeg fortelle dere om en vakker vovs jeg møtte i dag som hadde slitt seg ut av sitt halsbånd i dag, og løp langs Riksvei 25 ved Grubbhol ? og heldigvis var det akkurat få nok biler til at jeg stoppet i veien på med nødblinken og gikk ut, ropte på den, og han kom hoppende rett i i baksete hahahahaha

Og dette var INGEN LITEN HUND !!!!

En blanding av mastiff og rottwailer muligens, veldig fin da, jeg liker litt store hunder vet dere :)

Vi dro til Hamar politistasjon, og der ble vi stående å prøve å få han inn i buret som de hadde fremme hahahahaha.
Politimannen var litt redd han, så jeg ble værende der og se til at jeg tilslutt fikk han inn i buret, men det gikk litt tid for å si det sånn ;) for jeg var ikke redd, hadde bare VELDIG MYE Å ORDNE :)

Jeg ringte de litt senere på dagen for å høre om han var blitt etterlyst og hentet, og det kunne de bekrefte :)
Da jeg bad om nr hans fikk jeg det, men de lo og sa at jeg måtte love å ikke være for streng med han da hhihihihi......neida "lovet" jeg ;) neida det gikk så fint for seg skal dere vite. Jeg KAN faktisk være svært så diplomatisk om jeg VIL DA ;)

Jeg ville bare høre om hvorfor man anskaffer seg en slik stor flott hund, kostbar, og INGEN MERKING, CHIP, HALSBÅND Å SPORE ????? og DET kan IKKE Lenamor like :(


Men når politimannen jeg snakket med senere fortalte meg at de hadde sittet oppe og sett på oss nede i kjellerne og fnist og ledd, så vet jeg ikke om jeg syntest det var veldig morsomt eller ekstra flaut ?????? nei mest morsomt kanskje ?

De hadde holdt et øye med  oss sa han hahahahaha :) ja ja onsdag er en fin dag å bli det på muligens ?

Jeg har også fått en ulåt i eksosanlegget på bilen min, så de store dyre julegavene i år til oss voksne blir en flott nytt EKSOSANLEGG JIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPI eller jiiiiiiiiiiiiiiiiiiipi  ! BLÆH....

Koster kun kr 8000,- for denne helvetes delen, jævla dritt bil, og det er kun delen ?????
Det er alt jeg har å si om den saken .

Vell vel, litt av kvert her i dag altså ;) som en Godt & Blandet eller Twistpose, noe for enhver smak :)

Jeg logger ut, og gleder meg nå til å høre litt på Bjarte og gutta i Radioresepsjonen, som jeg egentlig er møkk sure på, som nå har bestemt at skal ha en lang PAUSE !!!!! hva skal jeg høre på da da ??? når jeg valser rundt på farmen, i superundertøyet mitt, tøfler og en haug med katter rundt beina ?
Og lytter helt hypnotisert på de fineste stemmene der de sitter og prater shit.......det er syklubben sin det dere.

Nei, nå står ikke vera tell påske !

Eller ?

Snakkes da dere der ute, som godt kunne vært litt mer ivrigere  i år legge igjen en kommentar da hahahahahaha :) blogg er fremdeles et litt merkelig fenomen for meg, men jeg holder jo på fremdeles, så noe må det jo være som gjør at jeg kjem tilbake att !
Kansje det at så mange har tittet innom og lest dagboka mi ?
 




6 kommentarer:

  1. Kjære Lena.

    Jeg leser med STOR iver bloggen din, hyggelig at du deler så mye med oss lesere. Jeg har verken egen blogg eller facebook, så jeg er ikke så flink til å legge igjen kommentarer. Men, gleder meg over å følge deg, og jeg lar mer virkelig imponere over alt det flotte du får til.

    Klem fra Anne-Britt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei !

      Såååååå hyggelig at du liker bloggdagboken min :)

      God jul & Godt nytt 2014, og her på Opstad går livet i full fart mot flere spennende prosjekter, hilsen Lenamor i farta !

      Slett
  2. så flott gulvet ble! hvilken farge er det? er jo sånn at man gjerne får litt ekstra energi når man blir ferdig og ser hvordan det blir :)

    flink er du! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gårdsjenta !

      Gulvet ble malt i nøytral grå 3 stjernes gulvmaling kjøpt på Monter Hamar av verdens beste Marianne.
      Det er så utrolig godt å kjenne at en endelig har litt overskuddsenergi å gi til sitt eget hus også hihihih, vel begge hus er jo våre, men der vi bor :) Tusen takk for ros, og tilbakemeldinger, DET LIKER JEG :)

      SEES PÅ SØNDAG TIL JENTEJULEBORD :) klem fra meg

      Slett
  3. Hei Lene! Jeg leser med stor glede det du skriver! Du beskriver alt på en så levende måte at jeg ser alt for meg som i en film! Herlig!!! Du virker for å være ei glad, sprudlende og overenergisk jente :-D med mange ideer og stor krativitet! Skjønner ikke hvordan du rekker alt da, men….??? Går ikke an å ha et kjedelig liv sammen med deg ;-) Hils Mathias så mye og ha ei riktig GOD og avslappende JUL!!! Hilsen Tordis

    SvarSlett
  4. Hei Tordis :)
    Så koselig at du skriver til meg her, liker :)
    Ja sånn er det å ha ADHD hihihih...................stakkars Matthias iblandt ;)
    Så gøy at du liker måten jeg skriver og hva jeg gjør også.
    Å joda, jeg kan vel være kjedligere enn de fleste iblandt hahahahahaha :) Nå har vi alle sammen nesten 14 dagers juleferie, Matthias har fått fast ansettelse og det føles bare så godt og trygt, så nå skal vi kose oss, og spise, spise, spise hihihihih.
    Goood jul til deg, og sender over en god juleklem fra alle oss på farmen i Vang, kom gjerne på kafebesøk ved anledning da !

    SvarSlett