tirsdag 17. desember 2013

Snart juleferie som plutselig var ferdig igjen !

Hei dere !

Å være vertinne på Opstad Gjestegård, kokk, husholderske i superundertøy og tova tøffels, må jo ha uniform ;) kontordame, mamma til både 1 stk med 2 ben på 7 år, og ca 13 stk med 4 ben av varieret årgang og alder, være kone og handywoman kan vel nesten ta pusten fra de fleste på kort tid hihihih.......i hvert fall meg !








Og jeg hadde jugd om jeg sa at alt er rosenrødt hele tiden, for nå jeg gleder meg til å ha litt fri snart :)

Da skal jeg få ryddet og sortert, betalt regninger, planlagt de siste gavene, og og ogo o\ogogogogogog.... så vel "ferie" er kanskje litt lite rett beskrivelse det kanskje hahahahaha....

Men jeg skal spise ribbe, kransekake, medisterkaker, og ALT SOM HØRER JULEN TIL..............uten å tenke noe på dagen etter hihihihi. Som sangen killing me softly !

Men desember måneden som vertinne har vært helt fullstendig herlig dere, og som jeg er takknemlig og rørt over alle som har enten vært gjester på våre offentlige arrangementer, eller som julebordsgjester.

Mye er lært, og selvtilliten min har økt mer og mer i takt med de tilbakemeldingene en får for maten en lager med kjærlighet og glede for de gode smaker.
Så når selv kokker gir tommelen opp, ja DA

KAN JEG GÅ I SENG LITT EKSTRA FORNØYD DERE !

Sånt gjør en ydmyk og egentlig bare mere sulten på økt kunnskap om flere måter å presentere, blande prøve og lære.

Så målet for 2014 er å prøve å få en plass på et godt kjøkken som lager litt lik mat som vi ønsker, og sette sin egen vri på det.

Vi har hatt et julebord her i helgen med folk som har vært viktige for oss i oppstartsfasen, og få høre deres tilbakemeldinger og se hvordan de koste seg i hovedhuset gir en ren lykke i hjertet, sikkert Herr Andreas også :) som oppførte seg fra sin beste side på fredag da det var gjester her til langt på natt.

Og i går mandag hadde vi det siste julebordet for 2013, og det var bare rett og slett herlig avslappende, og for en fin gjeng mennesker, de var ferdig med festen kl 22.20 og da kjørte bussen de hjem !

Apropos spøkelser dere !
I fjor hadde vi besøk av en dame som hjalp meg å rense huset vi bor i for uønsket energi og antall personer som ikke har puls for å si det sånn.

Å ikke få sove i fred om natten er slitsomt, eller kjenne at de legger seg inntil meg er jo en litt rar følelse, selv om det ikke var skummelt eller unaturlig for MEG i hvert fall.

Så nå er freden igjen senket seg over Opstad, og det er bare god energi igjen i veggene her.

Så med det ønsker jeg alle en god natt, og så hører dere fra meg igjen ved en ledig stund, hilsen Lena som nå tar en kort juleferie sin med familien sin her på gården !

For neste innlegg er om hvor kort den ferien min ble hahahah, og hvordan jeg gikk i gang med å male kjøkkengulvet hahahahaha................ja jeg vet, de gale har det GODT i Vang !

Hade !

2 kommentarer:

  1. Nå blir det godt med ferie for det Lena! :) Du har vært så superflink!

    nyyyydelig mat også, nam nam nam!

    Gleder meg til vi ses igjen, håper vi får tatt en middag denne uka :)

    SvarSlett
  2. Takk Gårdsjenta :) liker masse at du likte maten min sist. Så kanskje får vi til et lite julebord for oss jinitne ;) tvi tvi, klem fra lenamor

    SvarSlett