onsdag 4. juni 2014

Bryllup !



Kjærligheten er størst av alt !



Og at Opstad skulle bli så populært som sted å feire bryllup, ja det hadde jeg ikke forventet meg !

Nå er det jammen lenge siden jeg har oppdatert og skrevet om dagene mine her på gården, og det er en god grunn for det, TRAVEL.NO

Men jeg smiler for det, for nå er det virkelig gøy å være vertinne, nå som hovedhuset er klart med nytt kjøkken, 2 nye bad og 3 flotte romantiske soverom som gjestene kan benytte ved feiringer her, i fjor vel å merke.

Det er NÅ det er en stor glede å vise rundt, å la gjestene se på lokalene, føle, sanse, drømme, og jeg kan bare stå i bakgrunnen og fortelle en sånn kan kanskje dagen deres bli om Opstad blir stedet dere velger for deres store dag.


Det er så godt det, at jeg klarer nesten ikke beskrive følelsen, for den første sesongen vi hadde, var ikke hovedhuset klart som jeg har beskrevet tidligere, da måtte jeg bruke all min sjarm og eventyrfortellende evne til å selge inn hva som ville vente de 1 år frem i tid, og dere, jeg fiksa det også helt utrolig, og veldig gledelig at våre kommende brudepar trodde på ADHDmor selv.

Det var kanskje det som gjorde det, ADHD ;)

Vel vel, nå har det blitt feiret 2 bryllup og 1 konfirmasjon her siden sist, og for en GLEDE det har vært.

Nå i år lager vi maten her på gården, og DET er gøøøøøøøøøøøøy å se hvordan matvarene blir omgjort til de fineste retter.


Jordbær med  hjemmebakt kjeks og vaniljekrem servert med passjonsfruktsorbetis, nam.............


Å smøre snitter til 83 gjeste er en stor jobb, men så gøy det er når det blir spist og rosen strømmer på :)

Det er vel nå den største jobben jeg har egentlig, å handle inn alle råvarene til de forskjellige selskapene, for DET tar tid.

Og nå er jeg fra en familie med teft for gode tilbud, og rasker med meg alt jeg har brukt for utover for å gjøre en god handel.

Fryseren vår er STAPPFULL av alskens godsaker som brudeparene fremover skal spise av.

Jeg har endelig fått tid til å plante litt rips, stikkelsesbær og solbær i hagen, og urtebedet vokser seg stadig større.


Og de trives og det er faktisk masse stikkelsesbær allerede :)

Nabojenta som også har forespurt om bryllup her neste år :) DET ER STAS, kom innom med en sekk full av rabarbraavleggere, så nå har jeg ordnet 7 avleggere i jorden, og der spirer det godt allerede.

Så neste år, blir det kanskje rabarbrapannacotta med bærsaus og masse smak av vanilje og fløte, nam...
Eller kaker og saft :)

Utover sesongen skal jeg plante masssssssse bringebærplanter så jeg har til alle kaker og desserter til våre mange bryllup, og kafegjester fremover. Og holder ikke det går jeg bare bort til Ingvoldstad naboen vår som har verdens beste bringebær og kjøper av han, men jeg har selvsagt lyst til å litt selvdyrkede på gården også.

Apropos kafeen, den er stadig i utvikling, og vi legger stor vekt på ujålete stil, med enkle retter, og gode kaker og kaffe til.

Det er ikke vår filosofi å bare ha alt fra økologisk dyrket jord, eller bare kortreist, dette blir en lett blanding med vekt på god hjemmelaget mat som både liten og stor liker, og lommeboka :)

Gleder meg jeg :)

Vi hadde en fantastisk vakker vielse her på gården i mai, med seremoni i fjøset.
For det hadde regnet ganske mye i forkant og da var alternativet å ha den i fjøset, så vi rigget opp og laget til en eventyrlig lun stemning og en helt annerledes opplevelse.

Se så koselig det ble :)



Ballsalen i hovedhuset ble så vakkert pyntet med blomster og vaser, at vasene, ja de ble ikke med tilbake, så de er nå for alle våre gjester å bruke til sine blomster.


Vi tok også å bar ned igjen alle våre fine bidemeierstoler fra loftet, 50 stk.
Og med de i rommet og blomstene og pynten med alle lysene på bordet, ja dette er det vakreste rommet i huset uten tvil.



Har lyst på ny bryllupsfest jeg nå !



Ja ja sier Matthias hihihihihi........................................han kjenner meg ;)

Et annet bryllup vi har hatt i mai hadde valgt seg filetbuffet med masse tilbehør, og som vi laget mat......det bugnet over av fat og boller OVERALT hahahahaah......................


Og grille ute med glade gjester som koser seg, er jo bare lykke på jord, selv om jeg stod og tåret litt, det var så mye røyk os at huff..................neste gang fyrer vi opp grillene litt før, og lar de stå litt før vi begynner tenker jeg ;)
Se på den fine utsikten jeg hadde da, i varmende deilig sol, lykke :)

De hadde valgt å leie hvite stoltrekk, og det ble så utrolig fint, kan virkelig anbefales videre.


Det var morsomt å få kaker fra årets kakekrigen som bor her på Ridabu til å bake kaker også.
Og de makronene, JA VI SKJØNNER LETT HVORFOR HUN VANT JA :))))) helt utrolig gode.....


Og det er ikke en blomst som står ved siden, det er små cupcakes :)



En annen ting som jeg må si jeg koser meg med er å være værelsepike med å re opp senger, vaske og pynte til gjestene kommer til gården.


Bryllupsrommet er det største rommet vi har, og på siden har vi denne søte lille tjenestetrappen som kommer ut i et skap i 1. etasje ved siden av badene.




Det blå tapetrommet eller tidligere barnerommet.


Herr Andreas er også i det romantiske slaget, og her er det luftig himmelseng og store luftige dyner som gjelder.


Å gå ut på morgenkvisten og hente fersk gressløk og lage eggerøre, steke brød, og la de kose seg meg frokost før alt begynner utover dagen, DET er koselig det, jeg tar meg selv i å gå rundt og tralle for meg selv.


Utsikten fra frokostrommet i 1. etasje.

Og danse litt :)

Nå går det slag i slag fremover og i juni er det 3 bryllup, så den første helgen i juni er BARE til kos og avslapning. Avslapning, jeg måtte bare skrive det ordet 1 gang til !!!!! skal prøve da.....................

Neida jeg er jeg latsabb i blandt jeg med, og elsker å ligge henslangt i hengekøya mi og nyte sola, fuglekvitter og høre på Martin løpe rundt og le og kose seg.

Nå drømmes det stort om bassen i hagen, eller et stort boblekar.............................drømmer skal man ha, og så får vi se da når annet er betalt og på plass.

Dette hadde vært perfekt for våre gjester å bruke, tenkt dere det da, en helge her med bryllup, spa, boblebad utendørs i solnedgang, massasje, middag og overnatting, JEG ville IKKE reist hjem igjen hihihihihih.........................


Nei, nå er tiden her brukt opp, nå må det jobbes videre, så følg med videre, her på Opstad den lille gården i Vang kommer snart tilbake med en ny hverdagshistorie om dagan sine.

Avslutter med oss på ferie, vel illusjonen om oss på ferie, i juli :) DET skal blir godt det.



Hilsen Lenamor









6 kommentarer:

  1. Kom over bloggen din på en av facebooksidene jeg er medlem av!
    Og angrer ikke på at jeg klikket meg inn her.
    For et herlig sted å gifte seg og feire den store dagen :) Men dessverre litt langt unna for oss..
    Vi bor på Jaren, men det her er akkurat noe sånt vi er på jakt etter :)
    Herlige bilder og mange flotte tanker rundt videre drift. Ønsker dere lykke til :)
    Ingen tvil om at dette blir et populært sted å gifte seg eller feire andre store begivenheter :)
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  2. Hei :)

    Så utrolig hyggelig hilsen du har skrevet til meg :) det setter jeg veldig pris på, det er så mange som titter innom og det er så få som skriver litt til meg, så tusen takk. Synd da at dere bor så langt unna, her er det vel ikke for å skryte for mye veldig koselig å feire bryllup :) men dere finner helt sikkert deres perfekte lokale også. Håper at du følger meg videre i min ferd, og mange prosjekter, hilsen Lenamor

    SvarSlett
  3. Ååååh, får sommerfugler i magen av å lese og glede meg til vår dag, som feires om 16 dager!!! Helt nydelig er det! Jeg sendte akkurat bestilling om sol, så da er det bare å vente! Vi sees snart :D
    Martine og Cato

    SvarSlett
  4. Så bra Martine :) vi gleder oss også masse til dere skal feires her på Opstad. Og solbestillingen må jo innvilges synes jeg :) tvi tvi for masse sol og varme akkurat denne dagen, klem fra Lenamor

    SvarSlett
  5. Flinke Lenamor! Savner de morsomme samtalene med deg, er så alt for lenge siden :( Men plutselig ses vi igjen :)

    Nydelig pynta som alltid, og maten har jeg hørt at var veldig godt ;)

    SvarSlett
  6. Hei du :)
    Ja nå er det lenge siden vi har sett hverandre, tiden flyr.......................................så du får holde på tanken om samtalene våres så sees vi helt på den plutselig igjen :) klem fra mor på Opstad
    Takk for ros og mer ros, vi liker det :)

    SvarSlett