søndag 16. mars 2014

Helgens utflukt til skogs, og litt attåt !


 Fin fin helg med gutta boys !


På fredag tok jeg grep og bar ut hagemøblene som har stått på lagring i fjøset i vinter, og dyttet bil-hengeren ut av fjøset.


Det er helt utrolig hvor mye søppel det blir av et slik lokale !!!!!!!!!


Det var virkelig på høøøøøøy tid å få ryddet i alle skap, kaste rot, feie gulv, knuse noen glass dessverre :( og ta en opptelling på alle glass og dekketøy vi har, og bestille mere for alle selskapene fremover.


Etter en bryllups sesong, er vi så slitne, at vi forrige gang, nesten bare vasket opp, skrudde av vannet, kaster søppel og låste døra !


Nå er jeg i gang igjen, og det føles herlig å ta fjøset tilbake for å shine det opp ytterligere :)


Nå er det planlagt å få på ny maling på vegger og gulv, slik at sesongens brudepar med familie og venner kan kose seg litt ekstra i fjøset til sommeren.


Det skal jo være fint vet dere :)


I dag gikk vi ned i skogen vår og der fikk jeg god hjelp av min sønn Martin til å sage ned 4 trær fra skogen vår, som skal pyntes med fin pynt, lyslenker og friske blomster i små vaser når det er selskap her.





Martin er klar til dyst !




Se mamma, jeg er en elg !








Vi gikk en lang tur rundt i skogen vår, for å se på hogsten som ble gjort tidligere, 
og se om plantene som ble plantet i fjor trives.


En som har campet i skogen fant vi også, vel ikke vedkommende, men alle klærne han visst nok ikke trengte lengre !!!!




Et godt stykke nedi skogen ligger Opstad hagen, en gammel husmannsplass fra gamle dager, rett ved en liten bekk, et kjempekoselig sted, om det ikke hadde vært for grisestanken fra naboen i blant heheheheh...........


Her er den lille røde stua !








Synd at huset er i så dårlig forfatning, det hadde vært mange muligheter her ja ;)



Se på verdens minste fjøs da dere !




Her bodde det 1 ku og 4 griser har vi hørt ????? 


En utedo selvsagt !



Dog treet har nok falt overende senere, 
ellers ville jo dette vært svært så upraktisk natterstid hahahahaah 




Og en låve som ligger til høyre ? vel rammeverket i hvert fall !





Vi hadde en kjempefin tur hit nå, det er vel 3 år siden sist, og jeg håpet litt ujevnt underlag ville gjøre Matthias bedre, men vel vel, kan nok ikke påstå det dessverre :( har du varme hender nå Lena ???????  tror jeg at jeg hørte opptil 10 ganger på turen vår, så litt kjapp healing måtte til underveis.


Vi hadde med oss sag, og 2 økser for å prøve ut om vi fant noe spennende !


Her er han i full konsentrasjon !









Flink er han !




Lenamor har planer for disse trærne her ja !

På veien opp fra aleen, fant vi så mye søppel fra veien, så selvsagt ble det en ruskenoppsamling av plastkanner, ølbokser, finerplate ??? og masse mere, skamme dere bilister !

Jeg får bære trærne opp, for Matthias er ikke bedre i ryggen ennå etter bilulykken han hadde i januar !



Tvi tvi for at han henter seg inn, jobben hans på Hedalm i Stange har det travelt om dagene, og han trengs der !



17. mai nesten !



Martin bar sitt egent tre, nesten en liten forsmak av 17. mai feiring dette her hihihih......

I fjøset vil disse trærne være plassert med lys og pynt på, blir veldig fint når jeg er ferdig med de !




Vi skal finne frem mer pynt og møbler som skal dekorere vegger og gulv med gammeldags sjarm.

Uteplassen er under planlegging og utebelysningen kommer snart for montering !


Dere kan bare glede dere til denne sesongen, for Lenamor bobler snart over av ideer og energi for å gi fjøset enda mere sjarm og varme for sine gjester.


Jeg bar over hagemøblene fra fjøset og satt et stor tre i en potte, dette skal vi pynte med lys lykter og påskepynt snart !






Blir koselig, og i går kjøpte jeg 8 påskeliljer som skal pynte uteområdet i krukker.


Så nå skal det tennes i store lykter vi har på trappen, og så skal vi bare kose vårs videre før middagen skal lages, tenker det blir medisterkaker i brun god saus, med poteter og erter i dag, nam nam.....


Ha en god søndag alle sammen, 
hilsen familien Figur


4 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Du er jo den raceren da! :D

    SvarSlett
  2. Takk Mette :) Ja jeg løper frem og jeg løper tilbake, og tar mine bilder hahahahaah :)

    SvarSlett
  3. Kjære Lena.

    Ja, det er godt å komme seg litt ut i skogen av og til, i frisk luft og samtidig se våren i anmarsj.
    Jeg beundrer virkelig ditt på pågangsmot, alle dine ideer og din entusiasme, dette som du gledelig deler med oss. Og resultatet ser veldig koselig ut!!!
    Gjestene dine kan bare glede seg til å besøke dere!

    Klem fra Anne- Britt :-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen :)

    Ja denne gangen kjente vi oss nesten ikke igjen, siden det er blitt hogd så mye !
    Så koselig at du har så mye fine ting å si om meg, stedet og hva vi tilbyr, det kjennes godt å vite at noen bryr seg, og liker det vi gjør :)

    Ha en strålende fin fin mandag, hilsen Lena

    SvarSlett