tirsdag 21. januar 2014

Lyslykter av norgesglass !



Å lage seg noen lykter som bare du har er jo gøy, tenkte jeg og fant frem noen
 bildemotiver av gamle vintagebilder.
 
Her noen eksempler som er søte !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mange varianter av bilder ja hihihihhi .................
 
Deretter gikk jeg ut i hovedhuset på jakt etter norgesglass i forskjellige størrelser,
kjøpte en limstift på Panduro, litt pent blondebånd og startet opp.
 
Først var det viktig å vaske glassene rene, jeg brukte salmiakk, for å fjerne fettet godt.
 
Så la jeg frem bildene, her har jeg brukt bilder som er printet ut på en Canon printer og litt stivt lerret.
 
 
 
Tips !
 
Print gjerne ut et bilde du er litt ekstra glad i,
og lim på glasset, unikt,
en fin presang til besteforeldre, familie & venner som kan brukes hele året rundt !
 
 
Du kan også bruke andre type glass, syltetøyglass, høye, lave, buede, kantede, det du liker !
 
 
Om du ikke vil bruke lerretduk, kan du også printe ut et bilde på vanlig papir,
og bruke decopagelim, og evt blondekant rundt, det blir også kjempefint.
 
Prøv å kjøp et tynt papir, så lyset slipper lettere igjennom.
 
Limstiften kjøpte jeg på Panduro, og er sort og lilla, perfekt til å lime på glass.
 
 
 
 
Sånn ble de til slutt, og jeg brukte ca 10 min på hver lykt tenker jeg !
 
 
Her er et bilde av de forskjellige lyktene på kvelden med et hvitt kubbelys inni !
Fyll gjerne bunnen med litt sand så står lyset mer stødig !
 
 
Likte du ideen ?
 
Lykke til da dere, hilsen Lenamor i farta !
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar