tirsdag 7. januar 2014

Med januar kommer både det ene og det andre !

Jadda så ble det 2014, et nytt år som ble feiret med min lille familie, litt pang og et ørlite fyrverkerishow og masse god mat.

Nyttårsaften er for oss en rolig kveld, herregud, ja det høres ut som om vi har nådd pensjonistrekkene for lengst hahahahaha, men vi foretrekker faktisk å være hjemme på slike kvelder.

Nå har julen flyttet tilbake i sine kasser og pappesker, og jammen ble det tomt OVERALT !
Men jeg har fremdeles 1 STORT til hus igjen å rydde i da !

Godt synes noen kanskje at jula blir borte,  jeg må faktisk innrømme at jeg liker lysene, det fine falske treet vårt, og det å måtte pakke ned de søte små skøytene som hang så fint der midt på, var litt tungt hihii, ja jeg må nesten le litt av meg selv nå.
Det blir litt mer eventyraktig med julepynt og lysene.

Men jeg inngikk et kompromiss med meg selv, at Lena, du kan da fiint ha et annet slags juletre vel :)

Og da fikk jeg en ide !

Jeg tok vinballongen, tømte den for vann, tok en trollkvist eller hva det heter igjen, og lagde små bildekuler av gode minner, familie og annet og hengte opp på treet mitt.

Her er et bilde av det resultatet :)


Jeg planlegger å lage en liten bok, ja bare for oss da, som vil handle om vår reise fra start til her vi er nå, som vil vise ferden fra første gang vi var på Opstad i august 2009.

Jeg har sikkert tatt 3584 bilder hihihihih....................og det er jeg veldig glad for nå dere.

Ellers går dagan her hjemme, Martin har begynt på skolen igjen, Matthias på jobben og jeg, ja jobben min har "ferie nå", for hodet mitt har vært overfylt med for mye altfor lenge, og da går hanken på posen i stykker for å si det sånn.

Legens ordre, eller min egen ordre er å ta det litt roligere fremover, for ikke å brenne ut lyset i hver ende.
Så idyllen er ikke alltid hjemme på Opstad nei, det er jammen tungt når den perioden kommer innom her.

Jeg tok en test jeg for å sjekke litt på noe som kalles høy sensitiv, og skulle en da ikke klare å kunne huke av alle 10 mulige ?????

Men uansett dette er sånn det kan være for oss med Adhd dessverre, eller andre også selvsagt :(
Og jeg kunne nok når disse periodene kommer, tenkt meg å være "normal" da mener jeg helt jevn, harmonisk, stabilt humør, eller kunne klare en 08.00 til 16.00 jobb som de fleste har, men neida, DET HAR JEG FORSØKT FLERE GANGER, uten videre godt resultat.

Derfor er denne jobben min jeg har nå så bra på en måte, for jeg kan jobbe hardt i perioder, og ha pauser i andre når jeg får periodene mine og jeg ikke fungere så bra, på den måten klarer jeg utrolig mye.
Utfordringen blir bare når periodene mine kommer, og jeg er utbrent, da er jeg urolig, både for jobben min, men også for alt ansvar man har for å tjene til livets opphold, men også for å ikke føle at man er den beste mammaen, konen, venn, datter, søster o.s.v for de rundt meg.

Men siden jeg nå snart runder 41 år, ja tenke seg til dere, 41 år !!!!! som tiden flyr i vei.....

Tja, både ja og nei....................noen dager er jeg så stolt av meg selv, ja ikke på en se så fantastisk jeg er da dere.....men at jeg klarer å få til de mål jeg har satt meg, eller klarer andre oppgaver jeg enten har forsømt, og utsatt, mens andre dager er det nok å stå opp, være hjemme, sitte på pc, i sofaen, sove, sove, sove, og spise.

Jeg er selvsagt mest glad for mine gode perioder, hvor hodet er på plass, jeg ikke er overmotagelig for andres energier, handlinger, o.s.v, for DET er veldig tømmende for all energi en har.

Våren og sommeren er mine beste tider, og hvem liker vel ikke den tiden best ? sola, gresset, vannet, late kosekvelder i hengekøya, grille, være vertskap for å feire bryllup eller andre begivenheter her på gården ?
Jeg har som mest energi da, og er ikke så mottagelig for inntrykk for utsiden av uheldig innhold.

Det er jo kanskje litt rart synes dere at jeg deler av slike tanker med dere ? men vet dere det at dette her er da ikke noe uvanlig i det hele tatt, å ha det slik altså :)
Og som den personene jeg er har jeg alltid vært åpen om meg selv og hva jeg har som kan utfordre både meg selv, men også mine nærmeste, da familie og min mann.

Jeg tror nok at livet uten alt dette også hadde vært rart, for jeg vet jo ikke om noe annet.

Nå jobbes det på spreng med å få ut kontrakter for denne sesongens feiringer, og i dag fikk vi avgårde 4 stk, det føles godt.
Så venter bare resten da på meg da :)

Jeg skal bare prøve å bli kvitt forkjølelsen min som kom på en hilsen uanmeldt selvsagt heheh, men det passer vel aldri å ha besøk av den vel ?

Så med det får du ha en super dag videre, og så hørs vi ved anledning og lyst til å skrive om noe annet.

Og hei, jeg må dele en siste ting med dere, vi har et vennepar som heter Cato og Mette, de er fantastiske, og han og Matthias har skrudd på Herr Ford i hele dag, og jammen fikk de ikke liv i syvsoveren våres da :) så Herr F, vi skal på tur snart, du og jeg ut mot de åpne sletter og bare kose vårs med radioen på og fin utsikt mot Opstad.

Mange snakker om grønn og gul traktor, jeg sverger til blå og hvit jeg :)

Forresten søker vi etter flinke folk som vil jobbe sammen med oss, les på facebooksiden vår Opstad Gjestegård, om du er interessert, for jeg trenger myyyyyye mere hjelp fremover nå for å orke alt :)

Tut tut !!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar