mandag 21. april 2014

Bringebær, blomsterbed og Herr Ford i sving !


Ja hva er vel ikke herligere enn en varm april ?
Gressløken gror godt i urtebeddet, og det lukter herlig av sitrontimian.




Frøken Jordfres og jeg jobber hardt med å temme gjengrodde blomsterbed,
 og vi lager flere nye i år.




Fint ikke sant ?




Vi er bestevenner, og er en jente som er billig i drift hahahahaha  !




Her skal jeg omorganisere litt og plante andre bukser, og flytte disse til et annet bed.




Dette blomsterbeddet skal virkelig bli frodig og vakkert, med fine farger !



Før !


Fikk flyttet på alle disse stokkene idag, og Herr Ford hjelp til takk og lov !

Etter !

Eller et påbegynt etter kanskje !

















Etterpå gikk vi jentene igang med å frese opp jorden for å plante !




På denne baksiden skal det lages plen, og der skal jeg ha et stort gammeldags hvitt tørkestativ,
og kanskje en sittegruppe for å kose seg med morgensola.





Jeg fikk kjørt bort flere skuffer med rask og nå er jeg ihvertfall litt videre med bærdrømmen min !

Her skal jeg lage en 6-8 rekker med herlige bringebærplanter, som vil bade i sol hele dagen lang og gi oss de søteste, og beste bringebærene !

Jordbær skal de også bli, men ikke på denne siden.

Av disse skal jeg lage syltetøy til Opstad kafeen, saft og pynte på desserter, og kaker.

Husfasaden er blitt frisket opp igjen med hvitt, og se så fint det ble.



Og det trengtes skal jeg si dere !


Snart vokser humla rudt buen, den stygge lampen blir byttet ut med noe annet, og humla vokser seg frodig rundt.

Itillegg skal vi lage en fin hvit port, så det blir enda mere lunt og privat på inntunet for våre kafegjester og selskapsgjester i år.

Her har vi en koselig guttedugnad, og det ble tid til en liten kvikk lunsj og 1 glass solobrus ja :)




Med så fine dager og spesielt nå i påsken har man fått gjort så mye utendørs som har ventet på oss i snart 4 år nå !

Vel vel så ille er det nok egentlig ikke, det er bare ADHDmor selv som har noen krav både til seg selv, og sin mann (stakkars) at listen over gjøremål og alt som skal rekkes å gjøres ferdig før mai, ble ikke kortere, ettersom ting som ble gjort nei, den ble lengre hahahahaha.


Vel min mann ler ikke, han har fremdeles vond rygg, og er ikke så aktiv som han gjerne ville ha vært, han lengter tilbake til jobben sin han og koselige arbeidskolleger.


Neida så, listen var det vel jeg fortalte dere om idag, og siden Herr Ford him selfe er så klar for oppdrag og starter på 1 forsøk om dagene er jeg mer enn klar for å kjøre rundt og rote i busker etter rot !




Martin og jeg har virkelig kost oss i påsken med å kjøre rundt på Opstad og fylle skuffe på skuffe med jern, kvister, søppel, og paller.

Og han prøvde seg på løvblåseren også, noe som resulterte i en skikkelig karusell hahahahaha



Turene til Heggvin Miljøstasjon er både effektive og ofte, de kjenner oss godt nå hahahahaha.............


Her er karen min, ja jeg må nok innrømme at jeg blir litt betatt av denne blå staute muskuløse karen med store dekk, og sjarmerende slitt interiør.




Litt kos og pauser måtte vi da ha også.

Ellers har jeg storkost meg i min kjære hengekøye i påsken som min mann tok ut av garasjen og hentet et teppe til meg i samme slengen !




En liten pipip fløy inn i huset, til kattenes store begeistring, men jeg fikk tak i han og så fløy han ut I LIVE !




Plutt var veldig klar for fugl til lunsj !




Snart er det tid for å klippe gresset igjen også  :)

Husquarna klipperen er da dog 1000 millioner ganger bedre, men jeg fant denne på nettet og faktisk litt fristet til å lage en selv hihihihi.

God trim da !



Kykeliky !


Hønene og hanepappa nyter de varme hellene, og ville nok veldig gjerne likt å rote rundt i jorda snart !

Så sånn oppsummert har denne påsken vært bare fin og vi har fått gjort så mye, tilogmed vareopptelling eller inventartelling har vi gjort, tatt en tur på Skafferiet og spist og kost oss, pusset opp et soverom snart klart og jadda, mer til hahahahahaha, påskeklem fra Adhdmor selv på Opstad, den vakreste plassen jeg vet om.

Her er "lille" meg !


Og takk til dere som leser bloggen min da, det er faktisk ganske stas på en jeg følger med på hva du gjør og du vet ikke hvem jeg er måte hihihihihih.....................

Vel vel, en lærer seg å like det med vel !

2 kommentarer: