tirsdag 22. april 2014

Gårdskafe & Landhandleri !



I juni har vi allerede 2 års jubileum, og jeg  kan trygt si at Opstad Gjestegård ble en liten eventyrhistorie fra dag 1. 

Jeg er så takknemlig for all respons og alle bookede selskap av våre kjære gjester.

Nå har jeg derimot tenkt til å trappe litt ned på så mange bryllup, for 12 i sesongen fra mai til september er en lille smule hektisk.

Derfor vil jeg nå gå videre med tilbudet vårt og åpne opp for gårdskafe og landhandleri på utvalgte dager i året.

Jeg vil fortsette med julemarkedet som vi forsøkte for første gang i fjor, med ca 300 besøkende innom, ikke dårlig for 1 gangs forsøk det. 
Da var jeg glad skal jeg love dere, og veldig lettet !

Alle utstillerne vil da være i fjøset, med sine hjemmelagde og nye varer fordelt i koselige boder der inne. Kjenner at jeg gleder meg allerede til å pynte til jul.

Ellers fra 2015 fordelt over månedene mai til september, vil vi leie ut fjøset til både bryllup og annet, da man ordner mye mer selv.

Veien blir til mens man går har jeg innsett.

Opstad Kafe & Landhandleri 

Vi åpner opp for et fast kafetilbud hvor vi vil selge god hjemmelaget mat og mye mere til i bubygningen.




Vi vil servere smakfulle lunsjretter som kan være en  suppe med hjemmebakt brød, smørbrød eller spennende salat, mens dere koser dere ved de fine gamle staudebeddene våres.



Når dere går inn under den påbegynte voksende humlebuen som jeg plantet i fjor sommer, vil dere møte et fortryllende og innbydene lunt tun med springvann og koselige hagemøbler og glade mennesker.





Sitt gjerne under en lun paviljong, og kos dere med nydelig mat og store kakestykker.
Vi går rundt og skjenker påfyll i kaffekoppen og tar en prat om tiden strekker til.


Dagens deiligste hjemmebakte kaker med smaker som vil gi alle søtmunner store smil om munnen 
vil friste både liten og stor. 

Barna kan hilse på kattene og hønene som bor her på gården, 
prøve litt gammeldags moro og kast på blikkbokser, eller gå på oppdagelses tur og løse oppgaver ?

Eller om barne har lyst er det masse leker i kurven, og fotball mål.




Hils på Loke, en STOR katt !




Hos oss finner dere nostalgien og det autentiske, 
blandet sammen med noe nytt og moderne.



Opstad passer for alle som liker en uhøytidlig atmosfære, god mat, 
utendørslek, og et koselig landhandleri i bubygningen fra 1600 tallet.




På Opstad kan våre gjester kose seg med nydelige hjemmebakte kaker, 
og dagens lunsj med servering av forfriskninger og kaffe.



Vi liker å bruke lokale råvarer fra gårder her i distriktet.

Når du er vår gjest er inntunet som et lite paradis om sommeren, med lyden av springvannet, og blomsterbed rundt om.




Nyt lyden av vannet og hør fuglene kvitre !



Nybakt krydderloff smaker bare fantastisk !


Med mange gamle familiekakeoppskrifter, vil dere får smake de herligste kaker.

Vi serverer dagens nylagde kaker for alle søtmunner. 



Kom gjerne på sykkeltur til oss, sykkelstien går hele veien fra Hamar. 



Om regnet hilser på, eller Herr Vinter er kommet for å bli en stund er det varmt og lunt i stuene med fyr på peisene, og myke tepper man kan kose seg med. 

Her er det vakre stuer med autentisk tapet på veggene, lysekroner, og minner om en tid fra langt tilbake dere kan kose dere i. 


Lån gjerne et par ullsokker og bli et time eller fem, enten foran ovnen med en rykende kopp kakao, en bok eller bare sitte i ro og kose deg.


Følg med på vår facebookside Opstad Gjestegård, 
når vi åpner dørene. 


Først har vi mange bryllup å gjennomføre før vi kan åpne jevnt i ukedager og helger fremover.


Vi ønsker dere hjertelig velkommen til oss i kort avstand fra Hamar.



Ville du/dere tatt en tur til oss ? 



Hjertelig velkommen, hilsen Lenamor !




5 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se hvordan dette blir:) Er sikker på at det må bli kjempebra! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette gleder jeg meg veldig til og spesielt til alle de herlige kakene vi planlegger :)
      Velkommen Mette, til oss på Opstad.

      Slett
  2. Spennende, da skal jeg prøve å følge med på når det er åpent så dukker vi nok opp en tur :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig ninabakken :)

      Ja vi får ikke åpnet ennå, da vi har en lang rekke bryllup å gjennomføre først, men følg med på facebooksiden vår Opstad Gjestegård og der vil du få vite mer fremover.

      Velkommen til oss, hilsen Lenamor

      Slett
  3. Kjære Lena.
    Jeg gleder meg over å se fine bilder fra gården. Det er bare å beundre ditt pågangsmot og all den energi du har! Din entusiasme er veldig smittende, og det er artig at du er så flink til å dele dine tanker og prosjekter med oss lesere.
    Håper du nyter de fine soldagene vi har. Ønsker deg en kjempefin dag!
    Klem fra Anne- Britt :-)

    SvarSlett