torsdag 5. desember 2013

Fra idyllisk snøfall, til snøstorm !

Ja det snur fort på værfronten her i Vang ja !
 
For så lunt og trivelig det var på dagen med snø som falt så lekende lett, til å snu til regn og siden stormfulle vindkast med 11 meter i sekundet blæh...................
 
Helt siden vi flytte hit til Opstad har jeg vært livredd vinden som farer forbi, jeg sover da dårlig om natten og er redd for at huset skal blåse avgårde til de evige jaktmarker !
 
 
Men så blir jeg rasjonell og tenker at herregud Lena, dette huset har stått her siden 1885 !!!!!!
Så dette går så fint atte !
 
Der oppe er et bilde av kvelden med "fin" været hahahahah.......................
 
Må også fortelle om kransekurset jeg vår på i går hos Marianne på Balke Gård, rett borti veien for meg !
 
Så koselig å sitte der i kjelleren, med masse levende lys, herlige velduftende Einar på bordet, vi med hansker på og lagde kranser og klippet og bandt opp hver vår krans.
 
Dette er virkelig å anbefale dere :) sosialt og herlig forfriskende å bli kjent med nye ansikter og også få lov å bare være Lena, ikke mamma eller konemor, husmor, vertinne hihihihihih..................
 
 
 
I dag har jeg storkost meg på kjøkkenet med å lage havreflarn og seige,
gjentar seige karameller, og my good !!!!! namenam........
 
Fikk ikke tatt noen bilder av det dessverre :(
 
Så nå er jeg straks klar for ny julekafe i helgen både lørdag og søndag med alskens snacks
og mat for liten & stor.
 
Dro med meg Martin og en kompis på KNØFF i dag også, dere vet det loppeutsalget borti gata her :)
Kjlpte rubbel og bit av resten av blåseinstrumentene, og i dag fikk jeg resten for
150,- kr !
 
Så nå har jeg 6 stykker
hahahahahaha................................de er så dekorative, og jeg skal ikke pusse de, her skal det se gammelt ut, de virker også, de ble testet på utsalget hihihihih..............tut tut...
 
Kanskje jeg skal blåse litt i hornet når det er middag for gjestene hahahahaha...............
 
Ellers blir det nå ny strøm i bubygningen som vil bli kombinert, brukthandel & nytt, maleverksted, utstilling, utleie i 2. etasje for grupper eller bare oss og venner og familie med mat og drikke !
 
Fikk masse nye ideer i går etter å ha vært hos Balkefrua, så Opstadmor er nå veldig klar for mer fremdrift.

Det blæs og det snør, tiddeli bom, det er AKKURAT det det gjør rattitibom.......vi talas, jeg skal dusje og ta på morgenkåpe, tova tøffler og krype ned i sofaen med pledd og 1 stk Martingutt litt før han skal i seng :)

Hilsen L






 

4 kommentarer:

  1. Fikk du alle for 150kr?! Lucky u! Da er det ingen igjen til meg skjønner jeg ;)

    Huff, for et vær i dag. Måtte ut å kjøre, speilglatt!

    SvarSlett
  2. INGEN IGJEN !!!!! jeg tok rubbel og bit, har ventet i lengsel hele uka, og fikk møte på noen superkoslige pensjonister, som gav meg superpriser på 2 tepper kr 150,- blåsinstrumentene kr 150,- og masse annet til sammen kr 400,-
    ELSKER det stedet !
    Var du der i dag da ?
    Forresten kjempefin artikkel om dere i avisen, veldig interessant lesning :)
    Imponert :) god kveld videre fra Opstad i ro,for nå har vinden flydd til Oslo :)

    SvarSlett
  3. Nei, ble ikke tur den torsdagen :) men kommer en ny sjanse denne uka! ;) for ett kupp du gjorde! :o

    SvarSlett
  4. Ja, hadde pusset tennene ekstra nøye, og hadde på meg lebestift ;) kanskje det var det som gjorde susen ? eller mitt særdelses sjarmerende rundsnakkende vesen hohohohohoh :) eller var jeg bare heldig denne gangen ? sees i morgen 14.59 ;)

    SvarSlett