lørdag 9. november 2013

Litt nytt i entreen og søte julelykter !

Hei igjen!

For en fin dag dere :) Jeg startet dagen med å dra tidlig til Hamar for å henge opp plakater for julemessen vår den 24. november. For en respons jeg fikk ! Men før jeg reiste måtte jeg bare ta et bilde av Loke foran bubygningen, finingen min, er så glad i han :)

Og så mange fine mennesker en møter når man går rundt og spør så pent man bare kan om å få lov til å henge opp litt reklame.
Etter den plakat turneen, dro jeg hjemover og begynte å gjøre om litt i entreen med å fjerne en gammel fæl parafinovn, som har luktet parafin en goood stund i perioder, og fant bare et flott hjørneskap på et av soverommene som ikke er i bruk ennå.
Luksus du, å bare gå 5 meter og voila der står et skap som kan passe fint der.
Ja en skulle nesten ikke tro at jeg vet hva som befinner seg her på farmen iblandt, og vet du, det kan nesten føles slik innimellom hahahaha.........

Her er med parafinovnen.




















Og her er med det fine "nye" hjørneskapet, som skal snart pyntes til jul, jippi..................


Jeg fant ut at jeg skulle ta meg en liten tur over i den andre bygningen i dag, og se etter norgesglass jeg.

Fant akkurat det jeg var på jakt etter gitt..............................og lagde noen søte romantiske lyslykter dere alltids kan kjøpe på julemessen.

Man tar et tomt norgesglass og vasker det godt med såpe og salmiakk, og tørker godt.
Så en helt herlig limstift fra Panduro sort og rosa i fargen utenpå, og limer på bildet og bånd, og voila sim salla bim..........................vakre lyslykter med nostalgisk motiv.

Bildemotivene her kjøpte jeg på en julemesse jeg besøkte på Jevnaker Stasjon forrige søndag, og hun fortalte at de hadde hun printet ut på en canon printer og tynt lerrerduk.

Jeg har vært på Stoff & Stil i Oslo og kjøpt inn lerret, nå mangler bare printeren og bildemotivene, sjekk på nettet, det hadde hun gjort.

Hva synes du ? er ikke helt ferdige ennå da, skal ha litt sand i bunnen og kanskje et bånd øverst ?

Ellers har sønnen min hatt kompiser her på Pokemonkveld, og vi har vel spilt The Fox 20 ganger hihihihi.......................like gøy hver gang :)
Og vi har hatt koselig besøk av min søster, svoger og 2 tantebarn også, liker besøk, men det blir altfor sjeldent :(


Håper du likte lyktene da, og i morgen skal jeg prøve meg på å sy gammeldagse nattluer for han og henne.
Dette er for gjestene våres som overnatter på Opstad Gjestegård.

Etter hvert skal jeg lage lyslykter med gamle bilder fra Opstad, det tror jeg blir en fin ta med gave etter et opphold her på farmen ?

Blir morsomt, så sjekk innom igjen i morgen da, hilsen Lena i farta som tar kvelden snart, for hun våkner opp hver morgen 04.04 ???????? veldig merkelig fenomen der det !
Jeg som er UTPREGET B menneske !!!!!!

Videre god kveld i stua hilsen gardskjerringa på Opstad i Vang
 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar